KRAP er kognitiv, ressourcefokuseret og anerkendende pædagogik

Her hos To​rnskov har vi mange års erfaring inden for KRAP metoder og redskaber, som vi anvender i vores daglige arbejde.  KRAP er en forkortelse for "Kognitiv, Ressourcefokusseret og Anerkendende Pædagogik".

Hvad er KRAP?

KRAP som pædagogisk metode fokuserer på, at alle mennesker har ressourcer og et grundlæggende behov for anerkendelse. Den tager udgangspunkt i, at vi alle oplever vores tanker som virkeligheden.​

Når KRAP-metoden anvendes, fokuseres der på individets ressourcer fremfor dets svagheder. Dette fokus på det virksomme betyder, at det er lettere at få øje på det, der lykkes.

Selve metoden bygger på erfaringsbaserede redskabsmodeller, som professionelle kan bruge til at arbejde ud fra et anerkendende og ressourcefokuseret menneskesyn. Tilgangen kan anvendes i både skoler og dagtilbud, både inden for normal- og specialområdet, i behandlingsmiljøer, på beskæftigelsesområdet og inden for forskellige rådgivende funktioner.

Kontakt os for at høre nærmere

Kunne du tænke dig at høre mere om, hvorledes vi anvender KRAP-metoden i vores arbejde, så er du altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Vi kan kontaktes på telefon: 27 73 11 45 eller på mail: tornskov2000@gmail.com, så vender vi tilbage med flere informationer hurtigst muligt.​

Find os​

Find os på Facebook​